Slide background

Onze medewerkers

Jaarverslag Examencommissie secundair onderwijs 2016
Onze medewerkers

De kwaliteit van een organisatie laat zich hoofdzakelijk kennen via de kwaliteit van de individuele medewerker. Inzetten op professionalisering is dan ook een belangrijk actiepunt bij de Examencommissie. In dat kader heeft de vakgroep Engels samengewerkt met onderzoekers van Vlaamse universiteiten om een professionaliseringstraject op te zetten voor examinatoren en correctoren. Met behulp van de software D-PAC is de vakgroep erin geslaagd om de externe medewerkers meer op een lijn te krijgen bij het beoordelen van examens. D-PAC geeft ons de mogelijkheid om snel en gericht te bekijken of examinatoren en correctoren competenties van kandidaten efficiënt en kwaliteitsvol beoordelen. Met die informatie kunnen we hen gericht en op maat bijsturen.

Externe medewerkers per functie

De Examencommissie deed een beroep op 189 externe medewerkers. Dezelfde medewerkers voeren vaak verschillende taken uit. Ze zijn bijvoorbeeld tegelijk examinator en opsteller van vragen.

Examinatoren: 91
Toezichters: 105
Opstellers: 56
Correctoren: 139

Begin mei organiseerden we voor de derde keer een Dag van de Examencommissie. Telkens opnieuw blijkt het de ideale ontmoeting te zijn tussen interne en externe medewerkers. We wisselen informatie uit, geven workshops over actuele thema’s en zorgen natuurlijk voor een leuke activiteit. Zo kunnen we onze externe medewerkers bedanken voor hun tomeloze inzet het hele jaar door. Deze keer was dat een bezoek aan Train World met een gids die ons doorheen de geschiedenis van de Belgische spoorwegen loodste.

Filip Moens
Vakverantwoordelijke Engels